halel-logo

MAGAZINE

מגבירים את הלהבות – קמין מעוצב

בשנים האחרונות קמינים הפכו להיות לא פחות מסמל סטטוס לעיצוב ייחודי, עילי ויוקרתי, ויותר ויותר בתים בישראל מתהדרים בקמין גז או בקמין חשמלי כאלמנט מרכזי בעיצוב הבית, זאת בזכות השילוב המרתק בין פונקציונליות ועיצוב מרהיב וזאת למרות מזג האוויר הים-תיכוני והחמים שמאפיין את מדינתנו הקטנה ברוב ימות השנה.

ממסורתי לאיכותי: משדרגים את קמיני העץ

האלמנט העיצובי היוקרתי שכבש אלפי בתים בישראל בזכות יופיו עוצר הנשימה לצד יכולות החימום ויצירת האווירה האינטימית, המשפחתית ומחממת הלב עבר המון תהפוכות ושינויים מאז כניסתו לשוק הישראלי. הקמינים המסורתיים, שהיו נפוצים במיוחד בארצות הקרות והרחוקות כמו ארה"ב, קנדה, ומדינות אירופה המאופיינות במזג אוויר אפור וקר, היו קמיני עץ, אשר סיפקו חום על ידי שריפת גזרי ובולי עץ שהוחלפו על בסיס יום יומי. כיום, הקמינים השולטים בשוק העולמי הינם דווקא קמיני הגז, הקמינים החשמליים וקמיני הביו-אתנול, המציעים אלטרנטיבה חסכונית וידידותית לסביבה הרבה יותר. 

בטרם הקידמה והטכנולוגיה כבשו את חיינו בסערה, קמיני העץ נחשבו כחסכוניים והטובים ביותר, זאת על אף ההתעסקות המרובה בתחזוקה, הניקיון, הריח החריף המאפיין אותם והנזק הבריאותי והסביבתי החמור שגרמו בדיעבד. בימי החורף הקפואים, כאשר היה צורך בחימום עוצמתי ומיידי, קמין העצים הופעל על ידי שריפת עצים, אשר פיזרה לחלל הבית ולאוויר אותו שאפו בני הבית אל תוך גופם חלקיקי עץ, תחמוצות גופרית, חנקן ועוד רעלנים רבים ומסוכנים ביותר והתאפיינו בריח שריפה חזק ולא נעים שהשתלט ונצמד לכל הרהיטים. העשן שנפלט מהארובה החוצה גרם לזיהום אוויר עוצמתי, וזאת בנוסף לבזבוז המשאב הטבעי, שכן קמין עצים הינו צרכן עץ משמעותי. 

בחלוף השנים הקמינים המסורתיים התפתחו לגרסאות יעילות ואלגנטיות יותר,. החברה הישראלית ORTAL לקחה את העיצוב והפונקציונליות של הקמינים לשלב הבא. החברה היוקרתית, אשר מייצרת קמינים בייצור אישי ומכניסה קמיני גז, קמינים חשמליים וקמיני ביו-אתנול חסכוניים, חכמים, ויפים  לאלפי בתים בארץ ובעולם שילבה את החום המסורתי של הקמין עם טכנולוגיה מודרנית ועיצוב מרהיב כדי ליצור קמינים שלא רק נראים נהדר אלא גם מציעים חיסכון משמעותי בצריכת הגז ומוציאים מהמשוואה את הנזק הבריאותי והסביבתי. 

 

שילוב מושלם של עיצוב ויעילות
הקמינים הם מוצרים שתופסים מקום מרכזי בבית, תרתי משמע. מסיבה זו, כאשר בוחרים אלמנט כה חשוב לעיצוב האווירה הכללית בחדר בו ממוקם הקמין, ישנם כמה גורמים אליהם חשוב לשים לב.
הראשון, מראה הקמין והאופן בו הוא משתלב עם העיצוב הכללי של הבית. מאחר ועיצוב בית החלומות הינו, כידוע, תהליך מורכב ומלא רבדים, הוספת קמין מרהיב אשר יעניק מראה ייחודי ועוצר נשימה לחדרי הבית וישתלב בהרמוניה מוחלטת עם השפה העיצובית של הבית ויחד עם זאת יהיה פונקציונלי וחסכוני, מחייב בחירה מדוקדקת ומותאמת אישית של המוצר הטוב והמתאים ביותר. ישנן אופציות מגוונות לעיצוב פנים הקמין כמו לוגים חדשניים המדמים בולי עץ שלהבות גבוהות ודרמטיות פורצות מהם או חלוקי נחל בגוונים שונים ועוד עשרות אפשרויות עיצוב מגוונות – כך שכולם יוכלו להנות מקמינים מושלמים ומותאמים אישית לביתם ולעיצובו.
וכשאנחנו אומרים כולם- אנחנו מתכוונים לכולם. כן,  גם לאלו הגרים בבנייני דירות וביתם אינו מאפשר מיקום של ארובה. כיצד ייתכן הדבר? נדב זיו, מנכ"ל אורטל קמינים, מסביר:
"אחד הפיתוחים שאנו גאים בהם יותר מכל הוא מפוח הפליטה הייחודי שלנו, המאפשר לנו להתקין קמין בכל בית. התקנת המפוח מאפשרת יצירת מסלולי ארובה יצירתיים במיוחד, שכן בזכותו פליטת הגזים בעת הפעלת הקמין מונעת על-ידי זרם אוויר כפוי, המאפשר תנועה אופקית וכלפי מטה. ניתן להשתמש בארובה כפולה עם יכולות פליטה וכניסת אוויר במרחק של עד 33 מטר אשר ניתן להעביר בקירות וברצפה, ובכך לבטל את הצורך בארובה. הפיתוח הזה מאפשר בעצם לכמעט כל בית בישראל ובעולם להנות מקמין חדשני, מחמם ומעוצב – ולפתור כל דילמה עיצובית."

*בשיתוף אורטל קמינים

בטיחות, איכות וקיימות

אז נכון, קמינים הם אלמנט עיצובי מרשים במיוחד, שהופכים כל חדר ליוקרתי ויוצא דופן, ומשרים אווירה משפחתית, אינטימית וחמימה במיוחד בבית, אך בל נשכח כי ישנם גורמים חשובים לא פחות שחשוב לקחת בחשבון כמו בטיחות, אחריות ואיכות הסביבה. כאמור, קמינים שפועלים על בסיס שריפת עצים גורמים לזיהום סביבתי קשה, ועם השנים עלה צורך לייצר אלטרנטיבות לקמינים אלו. הצורך הזה הוליד את קולקציית Wilderness, קולקציית קמיני גז ייחודית בהשראת הטבע הפראי. הקולקציה מציגה קמינים המכילים לוגים חדשניים דמויי בולי עץ, מהם פורצה אש בדמות להבות גבוהות ודרמטיות במיוחד המספקות אווירה של מדורת עצים אמיתית – ללא כל הלכלוך, העשן, והנזק הסביבתי הנלווה. בנוסף, ORTAL משווקת קמינים חשמליים וקמינים הבוערים באמצעות חומר הבערה ביו-אתנול – חומר בעירה אקולוגי וידידותי לסביבה. אלו גורמים לצמצום משמעותי של זיהום סביבתי, ומבטיחים שמירה על קיימות תוך הנאה מחום עוצמתי.

ומה לגבי נושא הבטיחות?

קמינים הרי מותקנים בבתי משפחה עם ילדים קטנים וגדולים, בעלי חיים ורהיטים ואביזרים אחרים, אשר שילובם עם אש, גז וחשמל מצריך נקיטת אמצעים לשמירה והקפדה על בטיחות מקסימלית. האם יש לחברה פתרון לכך?

"כלל הקמינים שלנו מיוצרים על ידי החומרים האיכותיים ביותר, בטכניקות הבטוחות ביותר ועומדים בתקני הבטיחות המחמירים ביותר. אחד מהמאפיינים הבולטים של הקמינים שלנו הוא האפשרות להוסיף לקמין דופן כפולה. הדופן הכפולה, הבנויה ממסך או מזכוכית נוספת שומרת על טמפרטורה נוחה של הדופן החיצונית בכדי לוודא שהקמין יהיה בטוח לחלוטין. לדופן הזכוכית הכפולה שכבת אוורור דקה, שאותה מקררים מאווררים קטנים הנמצאים בבסיס הקמין. עבור סביבות שבהן נדרשת רמה גבוהה ביותר של בטיחות, קיים מסך בלתי נראה כמעט המוגן בפטנט העומד בתקנות הקפדניות ביותר. בשורה התחתונה, הקמינים שלנו בטוחים ביותר"  

*בשיתוף אורטל קמינים 

הלל אדריכלות ועיצוב פנים הוקם בשנת 2004 ע"י האדריכלית שירה מוסקל ומעצבת הפנים הדס רוט. 

במשרד צוות עוצמתי, מסור ויצירתי המונה 10 מעצבות ואדריכליות , "הקשר בינינו הוא זה המאפשר הצלחות".  

המשרד הוביל מאז הקמתו מאות פרויקטים פרטיים ומסחריים בגישה עיצובית חדשנית המתייחסת לאסתטיקה והרמוניית התחושות בחלל, כגורם מכריע באיכות החיים של הנהנים ממנו. HOME REBORN– אנחנו חיות ונושמות מהפכות, השבחה ומיקסום פוטנציאל בנכסים. במשרד מחלקה פרטית ומחלקה עסקית ואנחנו עושות קסמים ומטמורפזות בבתים, דירות ומשרדים.

 

למידע נוסף והזמנת פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות, התקשרו עכשיו
או השאירו פרטים !